понеділок, 27 лютого 2017 р.

Розробки Уроків


     Тема:  Людина в цьому світі  повинна творити добро( за творами
                   В. О. Сухомлинського).

Мета:        продовжити знайомити дітей із творчістю В. О. Сухомлинського, вчити   висловлювати своє ставлення до героїв твору; розвивати творчу уяву, критичне мислення, пізнавальні інтереси; виховувати кращі риси людини: доброту, чуйність,  милосердя.

Обладнання:  портрет В. О. Сухомлинського, вислови, свічка, склянка, хустка.

                                                                    Хід уроку
І. Організація класу  до уроку
На цьому уроці позакласного читання ми повинні:

-набути нові знання;
-перевірити набуті знання;
-зробити розминку;
-поспілкуватись;
-проаналізувати;
-підсумувати;

А щоб нам вдалося це зробити ви повинні бути:
уважними;
дисциплінованими;
активними;

ІІ. Мовна розминка з актуалізацією знань.

На житті, як на довгій ниві.( прочитати радісно, запитально, здивовано, перелякано).
Повторення скоромовок.

-Діти, прочитайте назви цих оповідань.
«Горбатенька дівчинка».
«Сергійкова квітка».
«Сьома дочка».
«П’ять дубків».
«По волосинці».
«Як же все це було без мене?».

-Хто автор цих оповідань?
-Яка головна думка цих оповідань?
-Що ви знаєте про великого педагога?

Питання добра і зла, людяності і жорстокості, щедрості й скупості, поваги і зневаги здавна турбували людину.Оповідання В. О. Сухомлинського вчать нас бути добрішими, милосерднішими.

ІІІ.Оголошення теми уроку.

Сьогодні ми здійснимо подорож до читацької скарбнички В. О. Сухомлинського; ознайомимося і збагатимо свої знання новими творами. За своє не дуже довге життя він написав 1500 казок, близько 50 книг. А прожив він 52 роки .

Ваше  домашнє завдання було підготувати оповідання В. О. Сухомлинського.
ІV.Робота над творами Сухомлинського.
Розповіді учнів.
«Суниці для Наталі».
«Вирощу внучку вишні».
«Байдужість».
«Краплина води».
«Навіщо кажуть «спасибі?».
Діти переказують прочитані вдома оповідання.
-Чому в Наталі почервоніли щічки?
-Що помітив дідусь  на обличчі внука?
-З кого з дітей ви хотіли б брати приклад?
-Чому бабуся похитала задумливо головою?
-То навіщо людям дякувати за добрі діла?
V.Опрацювання оповідання.
«Красиві слова і красиве діло».
-Ми сьогодні прочитаємо оповідання «Красиві слова і красиве діло»(на партах лежить твір).
1. Самостійне читання учнями тексту.
-Що вас найбільше схвилювало при читанні оповідання?
-З кого з дітей ви хотіли б брати приклад?
-Чому навчає нас це оповідання?
-Який малюнок ви намалювали б?
                                                          Тести.
1.    Хатина стояла серед:
А)  лісу    Б) поля       В) села
2.День був:
А) весняний  Б) літній)  В) осінній
3. Незнайомця пожалів
А)  2    Б)3       В)1
Фізкульхвилинка

1.Гра  « Я починаю – ти закінчуєш»
-Коли я виросту,…
-Коли мене образять,…
-Мені весело, коли…
-Коли на моїх очах хтось вчинить недобре,…

2.Робота над прислів’ями.
«Доброму скрізь добре».
«Світ не без добрих людей».
«Дивись не забудь- людиною будь».

Учитель запалює свічку.
-Проведіть рукою над свічкою. Що ви відчули?

-Так, вона дає тепло і світло.Я накрию її скляним ковпаком: світло є, а тепла не відчувається.
Запалена свічка- добра, щира людина; свічка накрита ковпаком,- людина ,яка дбає тільки про себе, не робить нічого доброго для інших.
Інсценізація.

3.Робота в групах.
Не одяг красить людину, …                            …а злого уникай
Все добре переймай,…                                     …а добрі діла
Добрі наміри,…                                                …добрі наслідки
За добро,…                                                         добром платять

Людина починається з дитинства. Вона, як річка, що бере свій початок із чистого джерельця. А це джерельце – це рідна мати,що вкладає в дитину доброту.

4.Виступ матері і дочки.
-Мамо, люба, глянь, як сяють ясні зорі золоті.
-Кажуть люди, то не зорі, сяють душі то святі.
Кажуть, хто у нас на світі вік свій праведно прожив,
Хто умів людей любити, зла нікому не робив,
Того Бог послав на небо ясно зіркою сіять.
-Правда, мамо, то не зорі, то все душі там горять,
То ж навчи мене, голубко, щоб і я так прожила,
Щоб добро робити вміла і робить не вміла зла.
  -Доню, моя доню, кароока зірко,
У житті буває солодко і гірко,
Якби твої очі не манили зваби,
Не посмій вчинити ти нікому зради.
Як би тобі доню в світі не було,
Не скупись ніколи людям на добро,
Бо і так доволі хтось насіяв зла,
І черствіють душі наші без тепла.

-Отже,  підсумовуючи сказане, давайте спробуємо дібрати ряд слів, що будуть маленькими сердечками великого серця добра.
Добро-(  мама, мир, Україна, сімя, любов, повага…..)

VІ.  Підсумок
-Які людські якості схвалюються в оповіданнях В. О. Сухомлинського?
-Які людські  недоліки засуджуються?

Ось і закінчився урок, але не скінчилася дорога добра. Вам ще , діти, жити і йти цією дорогою все своє життя. Хочеться, щоб на цій дорозі ви ніколи не загубили людяності, чесності, чуйності.

                                                  Рости, дитино, й сміло йди у світ,
                                                 Та тільки завжди памятай,
                                                 Цінуй життя , люби людей
                                                 І про добро не забувай.
                           


Тема:  Ознайомлення з термінами доданок, сума.Складання    прикладів на додавання за числовим відрізком, за малюнками.

Мета: розкрити зміст дії додавання; ознайомити учнів з компонентами дії додавання- доданками, сумою; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, кмітливість.

Обладнання: предметні малюнки, шишки,  картки для самостійної роботи.

                                           Хід  уроку
І. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ:
-До роботи швидше, клас!
Біля парти станемо чемно,
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо тихенько на місця свої.

-Сьогодні у нас на уроці багато гостей тому я хочу, щоб ви:

  Не просто слухали, а чули,
Не просто дивилися, а бачили,
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно працювали.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-До нас на урок завітали звірята з лісової школи. Вони принесли для нас завдання. Якщо ми їх успішно виконаємо, отримаємо від них подарунок. Але який- це секрет!

ІІІ.Актуалізація знань учнів.
1.Фронтальне опитування.
-Відгадайте, від кого перше завдання.
          Цілий день працюю в гаї, діловито цвяхом бю.
           Я не цвяхи забиваю, я комашок дістаю.
-Дятел приніс для нас шишки. І ось його завдання: розкласти шишки по порядку.

  3   1   5   6   4   8  10  9  2  7
-Назвати « сусідів»  чисел:  5, 2, 4, 8, 10
-Назвати попереднє число до числа: 4, 7, 2, 6.
-Назвати наступне число до числа : 5,8,3,1.

-Відгадайте наступного учня лісової школи.
           Гостроносий і малий,
           Сірий, тихий і не злий.
           Вдень ховається. Вночі
            Йде шукать собі харчі.
            Весь із тонких голочок.
            Як він зветься?...(Їжачок)

На дошці- силуети будинків.
Завдання: розселити числа у свої будиночки.

8                                                                                                                                      10

-Відгадайте наступного учня  лісової  школи .
                       Довгі вуха, куций хвіст,
                        Невеличкий він на зріст.
                         На городі побував-
                        Нам капусту пожував.
                        Довгі ноги – скік та скік…
                       Ми погнались- він утік. 
Заєць приніс малюнки, а ми повинні скласти за ними приклади на додавання. ( роздаю кожному учню карточку )
ІV.Каліграфічна хвилинка
-Яке сьогодні число? (11)
2.Самостійна робота за карточками.
-Ця  тварина у лісовій школі - відмінник  . Проте вона хоче , щоб ви їй допомогли розділити пиріг для всіх звірят тому, що в неї ніяк не виходить.

Не стулить ні на мить очей,
вночі полює на мишей,
зате удень відпочива.
Ні,  це не кішка, це …(сова)

                        
 -Чому  сова не може розділити пиріг?( Треба порахувати всіх звірят).
-Який за порядком прийшов до сови  Їжак?  Дятел?  Зайчик?

V.Вивчення нового матеріалу.                                                                        
1.Ознайомленн із назвами компонентів дії додавання.
Робота з геометричним матеріалом.

-Покладіть на парту 3 синіх трикутники і 4 жовтих. Скільки всього трикутників? Запишемо та розвяжемо приклад.
                     3+4=7
-Числа у прикладі на додавання мають назву свою. Перше число- доданок, друге число-теж доданок, а результат, тобто те число, що дістали -сума.
2. Робота за таблицею.
Фізкультхвилинка

 У країні казочок
 Жив веселий їжачок
Разом з ним усі звірята
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки  вгору піднесли,
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли , піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.

V. Закріплення матеріалу.
1.Робота з підручником стр. 39
-Прочитайте приклад. Які числа в цьому прикладі є доданками?
-Як називається результат додавання?
2. Розв’язування прикладів за числовим відрізком.
3. Весела задача.

Киця й котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста п’ять зліпила, котик теж із снігу п’ять.
Скільки всіх ,малечо мила, пиріжків вони з’їдять?

Над річкою летіли голуб, щука, дві синиці. Скільки всього пташок летіло над річкою?
4. Гра   «Де чий приклад?»
-Учні лісової школи розвязували приклади. Вони взяли  картки  з
відповідями, щоб покласти їх біля  карток  з прикладами. Та раптом дмухнув вітерець і всі картки спутались. Допоможіть кожному знайти свій приклад.
5.Гра  «Пастка»
  
7+1=9
5+2=6
3+3=6
2+2=5

VІ. Підсумок уроку.
-Як називаються числа при додаванні?
-Чого навчилися на уроці?
-Що виявилося для вас найцікавішим?

А ще лісові звірі просять вас розставити числа по порядку, після цього дізнаєтесь, який сюрприз чекає на вас.




                                           



                             
Тема: Звук О, буква О о.
           Звуковий аналіз слів (закріплення)

Мета: удосконалювати навички звукового аналізу слів; працювати          над розширенням кругозору; збагачувати словниковий запас;розвивати фонематичний слух; зв’язне мовлення, увагу, виховувати інтерес до навчання.

Обладнання :малюнок Колобка, книжка «Колобок», плакат «Буквоград», малюнки шкільних речей- пенал, гумка, ручка, фарби, стругачка.


                             Хід уроку
І.Організаційна частина
Стали, дітки, підтягнулись,
Один одному всміхнулись,
Сіли всі рівненько,
Попрацюємо гарненько.


ІІ.Повторення вивченого
«Бліц- турнір»
Що ми чуємо навколо себе?(Звуки)
-Якими бувають звуки? (Мовними та немовними)
-Якими бувають мовні звуки? (Голосними та приголосними)
-Якими бувають приголосні звуки?
 -Що вийде, якщо подружити голосний і приголосний звук?(Склад)
-Чи може бути склад з одного звука? (Так)
-В якому випадку?(Коли звук голосний)
-Що можуть підказувати нам голосні звуки в словах? (Кількість складів)
-Що таке звук?
- Чим записуються звуки?
ІІІ. Робота над темою уроку
-Згадаємо віршик, який вивчили на минулому уроці.
                             Оленя одне блукало,
                                Оленя когось шукало.
                                Оля Олю запитала:
                              -От кого воно шукало?
                               Оля Олі каже прямо:
                                -Оленя шукало маму!

-Який звук найчастіше звучить у цьому вірші?
Який це звук? Якою буквою він позначається?
-Де в Буквограді мешкає буква О?
-Для чого нам потрібно вивчати звуки та букви?

2 Розгадування загадки.
                           Що втекло від баби з дідом,
                            Не сиділо на вікні,
                            А зустрілось з зайченятком,
                             Й ну співать йому пісні? (Колобок)

-Назвати голосні в слові колобок?

Фізкультхвилинка.
3. Гра «Впіймайте голосний».
-Я буду вимовляти слова, ви їх уважно слухайте і називайте
 голосні.
Дід, баба, борошно, тісто, доріжка, вовк ведмідь, зайчик, лисиця , пісня.
-З якої це казки?
-Як закінчилась казка?
-А я знаю цю казку трохи інакше, і ви допоможете мені її розказати.

4. Гра «Розгадайте слово»
-Зіскочив Колобок із вікна і покотився по доріжці. Котився, котився і прикотився до одного будинку. Здогадайтесь до якого.

Зберіть це слово за першими звуками:
Шапка, кофта, обруч, лист, азбука.

Моделювання слова школа.
5. Гра «Хто найбільше?»
-Закотився Колобок до школи. Котиться , котиться і побачив відчинені двері 1-го класу. Закотився колобок в клас. Ось який він!
(Малюнок)  Колобок дізнався що потрапив на урок читання, де дітки вивчали букву О. Учитель дав завдання назвати шкільні речі, в яких зустрічається звук О. Зовсім розгубився наш герой.! Давайте допоможемо Колобкові. (Зошит, олівці, фломастери, портфель Альбом, щоденник, обгортка)

-Молодці! Я теж вирішила допомогти Колобкові і дібрала такі малюнки шкільних речей.
(На дошці малюнки-пенал, гумка, фарби, ручка, стругачка)
-Чи підійдуть мої речі? Чому? (немає звука О)
     Моделювання слова зошит
6. Гра « Так чи ні»
Побував наш герой і на уроці математики, де вчився писати, але найбільше йому сподобався урок малювання. Вчитель дав знову йому складне завдання і він знову засмутився.
Учитель викликає одного учня, який буде давати відповідь Так чи Ні
Наприклад: червоний-так, синій-ні,  коричневий-так…

Фізкультхвилинка
-Побував наш Колобок і у майстерні, де познайомився з деякими цікавими предметами.
     Робота над звуковими моделями слів сокира, пилка, молоток.
-Як одним словом  можна назвати ці предмети?
7 .Гра «Зібрати слово»
-Дуже стомився Колобок і зголоднів. Покотився він до їдальні. А що він там їв , розгадайте самі.
        Боршч,омлет каша,компот.
-Визначте місце звука о в слові.
-Яке слово зайве? Чому? (Каша) Моделювання слова каша
(самостійно)
ІV Підсумок уроку
-Дуже сподобалось Колобкові на уроці в школі.А що сподобалось вам на уроці?
-Аще Колобок дізнався ,що діти в школі за свою роботу отримують нагороду. Розгадайте,яку!

Ви гарно працювали, тому заслужили відпочинок.


Немає коментарів:

Дописати коментар